Четвер, 29/10/2020, 10:40 PM
Вітаю Вас Гість | RSS

ЧАПЛИНСЬКИЙ НВК

Меню сайту
Міні-чат
200
Новини
Статистика

Всього онлайн 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2014 » Грудень » 11 » «Хто не знає свого минулого – не вартий майбутнього»
11:56 AM
«Хто не знає свого минулого – не вартий майбутнього»

«Хто не знає свого минулого – не вартий майбутнього» - ці слова класика української літератури М. Рильського, вкотре підтверджуються  самим ходом української історії.   Про це,  та багато іншого говорили учні і  вчителі на уроках та позакласних заходах тижня історії, що  проходив у Чаплинському НВК з 03.12.14 по 10.12.14.  Ще на етапі підготовки наставники обговорили  і  затвердили цікаву , пізнавальну і змістовну програму тижня. На її створення не могли не вплинути і події,  які відбуваються в нашій країні та світі протягом останніх місяців. В таких  складних і трагічних для України умовах  вчителі історії намагалися охопити не тільки історичне минуле, але й сьогодення та майбутнє нашої Батьківщини. Адже саме його творцями стануть наші діти. Тому розпочати  тиждень вирішили з  години пам’яті. Назву зустрічі «А пам'ять священна…» , мабуть , підказала сама історія. Діти пригадали героїчні події світових воєн, що не оминули, а прокотилися  дорогами України.   Всі незгоди, голод, холод і розруху виніс на собі наш непереможний народ. А якими словами, почуттями, сльозами  висловити почуття батьків, що втратили своїх дітей, братів та сестер, до яких не повернулися рідні. Чи навчили чогось ці тисячі трагедій, чи  стали люди добрішими, щирішими, чи стали цінувати життя, мир, спокій – на ці питання неможливо знайти відповіді. А над містами і селами України знову висить чорна примара війни, знову падають бомби і снаряди, гинуть бійці і мирні люди…Тож треба любити свою Батьківщину,захищати іі і вірити в перемогу – до такого висновку прийшли всі учасники години пам’яті, що відбулася  3 грудня в навчальному закладі. З болем у серці всі присутні переглянули відеоматеріали про наших героїв, що приймали участь і героїчно загинули, захищаючи нас  під час проведення АТО. А прощалися з впевненістю, що героїчна минувшина не буде забута поколіннями нових захисників.

У вивченні історії як шкільного предмета важливо заохотити учнів, спонукати їх до отримання ґрунтовних знань, показати їх практичне застосування. Саме цьому був присвячений історичний марафон на звання «Ерудит», що відбувся між учнями 7 і 8 класів. Команди заздалегідь готувалися до марафону, та забіги принесли командам гравців чимало несподіванок.  Під час забігів спочатку вперед вирвалася більш досвідчена команда 8 класу «Історики», але в подальшій боротьбі  команді 7 класу «Юні ерудити» вдалося наздогнати суперників. Та справжню перемогу святкувала її величність ерудиція, адже юні гравці поповнили свою скарбничку знань новими цікавими і захоплюючими фактами, несподіваними рішеннями,змістовними знаннями з історії, краєзнавства, етнографії. За рахунком перемогу здобула команда 8 класу «Історики», а «Юних ерудитів» з 7 класу журі відзначило дипломом  учасників марафону.                          

 Особливої уваги у вивченні світової історії  і зростанні загальнолюдських цінностей має сприйняття і розуміння учнями розвитку людства, його культурної спадщини, традицій. Саме на висвітлення цих аспектів  було спрямовано відкритий урок в 6 класі, що відбувся 8 грудня. На занятті діти познайомилися з розвитком давніх цивілізацій Індії і Китаю, самобутністю розвитку культури країн Сходу, вкладом цих народів у світову скарбничку культури, освіти, науки. Учні відмічали, що багато речей , які ми звично використовуємо у повсякденному житті, були винайдені і прийшли до нас саме зі Сходу.

Чимало корисної інформації отримали і учні 9 класу, які стали учасниками  уроку  з історії України  по темі «Особливості розвитку культури на українських землях  І пол.. ХІХ ст..». Особливої актуальності в сучасних умовах набула інформація про  становище української мови, освіти, науки  на початку ХІХ ст.. Німецький філософ Гердер вважав, що мова є найважливішим компонентом національності: «Чи має нація щось дорожче, ніж мова її батьків? У мові втілено все надбання її думки, її традиції, її історія, релігія, основа її життя, все її серце й душа. Позбавити народ мови — значить позбавити його єдиного вічного добра». Український народ  у важких умовах поневолення не тільки  сформував і закріпив свою мову як літературну, а й підживлював та збагачував за рахунок письменників - вихідців з народу  сусідні мови – російську, білоруську, польську. Під час роботи в малих групах учні порівнювали розвиток освіти,  науки  на землях окупованих Австрійською та Російськими імперіями..   На занятті панувала ділова дослідницька атмосфера. Висловлювалися як очевидні висновки,  так і сміливі припущення. Однак результатом стали міцні знання і власні сформовані погляди на проблему.

                                         

Переглядів: 572 | Додав: LavDar | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Календар
ЧАС
Останній дзвоник
Друзі сайту